Social

Monday, October 16, 2017

Travelogue : Anyeong Korea (Part 1)

Assalamualaikum..
Anyeong...!!!

weh...setahun weh cerita ke Korea aku peram, dah jadi pekasam. agaknya orang pun dah tak nak baca.haihh

sesejak dah masuk 30-an ni, agak tak berapa nak fikir pasal blogging ni. tapi kadang2 teringat, rindu jugak nak menaip.

ok la, disebabkan cerita pun dah agak lama...aku pendekkan je la ya.

kali ni bukan travel sendiri mahupun travel bajet, so tak boleh nak buat reference dari segi bajet. tapi mungkin boleh bagi idea kepada kome2 yang bercadang nak ke sana.
kali ni company trip...Alhamdulillah, 4tahun bekerja...diajak ikut company trip ke Korea...rejeki jangan ditolak deh..hehe

sejujurnya inilah pertama kali aku naik MAS. haa,nampak tak jakinya.... dari Penang airport, kami staff office sini ke KLIA untuk meet up geng office KL. dari KL. then tunggu for next flight ke Korea by Korean Air..yeayyy!!! jadi budak terencat dalam flight, jaki tahap dewa

perjalanan ambil masa dalam 7jam kalau tak silap aku ke Incheon. plus minus la.. punya excitednya, pejam2 tak sampai lagi..pejam2 tak sampai lagi, dah berapa kali stewardess hidang ayaq..haihh,bila nak sampai ni

ANYEONG KOREA!!

Day 1

sampai je airport Incheon, immigration cleared, kami 1 bas terus gerak ke bandar Seoul. benda pertama yang kami buat adalah, Gyeongbokgung Palace! nak kejar change guard ceremony punya pasal, takut terlepas.

dah penat berjalan, so kami singgah makan herbal chicken soup. dia punya sup,pehh...mabeles. ayam 1/4 sorang kot, bawah dia letak nasi...sedap!!

kimchi wajib ada setiap hidangan. tambah2 plak musim yang agak2 sejuk.kami pun pergi time autumn,agak sejukla jugak..tapi tak sesejuk winterla. autumn ni pun, kena tiba2 angin bertiup, boleh terkucil oh.

adeh, lapar plak tengok gambar ni.

lepas makan terus ke N-seoul Tower...ala, menara yang ada kat Seoul. aku panggil menara gu jun pyo...heheh...sebab gu jun pyo dating kat situ dalam drama boys over flower.

baru perasan...eh serabainya aku!!

selesai ronda2, terus checkin hotel di Itaewon. actually kami checkin sini sebab yang non muslim sambut halloween malam tu. kami,mereputla....
havoc betul tempat ni. tambah pulak hari kami sampai tu, sambutan halloween night, lagila havoc. macam2 'pesen' manusia boleh jumpa. banyak night club kat sini oh.Itaewon sangat gila!

Tapi kat sini ada 1 masjid yg agak besar.kalau korang pergi mesti akan nampakla sebab dia terletak atas bukit. N-seoul tower pun boleh nampak jelas dari sini. so malam tu, tidur nyenyak sebab letih sangat tak hengat