Social

Friday, April 15, 2011

Perginya Seorang Saudara Islam

masa aku menaip entri ni, air mata dah mencurah-curah. aku amat sedih terhadap pemergian salah seorang kakak dan juga classamate yang sangat disenangi....arwah kak qistina..baru tadi aku sempat bercakap dan menatap wajah arwah mase dinner...balik dinner jer aku dapat berita yang arwah dah meninggal disebabkan masalah asma yang kritikal....sebelum tu,aku sempat lagi lihat kelibat arwah sebelum kereta yang dinaiki hilang dari pandangan mata aku....

arwah qistina ni aku kenal sejak dari diploma lagi, mase tu aku juniornyer...sekarang pun aku junior jugak,cuma ada subjek yang arwah xamik semester lepas,sebab tu jadi classmate aku. arwah ni dulu seorang yang beragama kristian, beliau convert to islam kat pusat islam uitm perlis...arwah memang seorang yang tabah.....ya Allah,aku still terkejut lagi....kelmarin arwah sempat salin nota dari aku,duduk semeja dan bersembang dengan aku, siap tanye next sem aku nak amik ape untuk subjek elektif. aku sebagai junior sempat mintak pandangan dan pendapat beliau..kak qis,i'll miss you...semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman....al-fatihah..

7 comments:

  1. semoga dia tenang disana..di dalam rahmatNya

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..dia smpat dan meninggal sebagai orang islam..
    semoga roh arwah ditempatkan dikalangan insan2 yang dirahmati..insya Allah..al-fatihah

    ReplyDelete
  3. Al-fatihah.. ajal maut di tangan Allah... sabar ye dikk..

    ReplyDelete
  4. nama arwah,sama ngan anak akak yusz..QISTINA..moga arwah ditempatkan di kalangan orang yg beriman..Al-fatihah..

    ReplyDelete
  5. surely she will be missed by people around him... May God Bless her and let her soul rest in peace.....

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)