Social

Thursday, November 14, 2013

1994 - 2014 UPSR

aku xsure sama ada hari ini keluar keputusan UPSR tapi rata2 ramai yang mengucapkan tahniah kat anak masing2 kerana berjaya melepasi satu peringkat untuk ke next step..Alhamdulillah...tahniah adik2 ( dah boleh panggil anak2 dah)  

tapi bila teringat pasal upsr ni....aku pun ada gak kenangan. kalau sekarang bertimbun-timbun yang dapat 5A, dulu brape orang je dalam sekolah yang dapat 5A. aku pun bukanla antara yang dapat 5A...3A2B je.tu pun dah kira abes tererla tu.


ingat lagi masa tu ramai mak ayah datang temankan anak tengok keputusan upsr. aku?forever alone....xde sape temankan....bila senarai keluar, masing2 pun melompat kegembiraan....aku plak xtaula nak gembira ke...sedih ke...xkan nak sedih,benda dah jadi. nak gembira pun, tengok orang lain lagi hebat.


pastu terus gi public phone (budak sekarang pakai enpon je)


aku : hello....mak
mak : brape A?
aku : 3A je
mak : bagus sangatla tu, pandai sangatla tu??!!

panggg!!terus letak gagang...sedih sgt mase tu. orang lain dapat ucapan tahniah, aku kene marah. mak mana yang xkecewa....maapkan ambe mak... ambe banyak sangat main sampai xbuat keje skolah. sampai skolah kene denda sebab xsiap

sampaila tahun2 berikutnya...xpernahnye membanggakan keputusan exam aku. aku tau abah pun kecewa...tapi atas dorongan semangat diorangla, aku bleh sampai ke tahap sekarang ni. kesimpulan, gagal pekse xsemestinya gagal dalam kehidupan...tapi kalau kehidupan pun dah gagal, nak pekse apetah lagi









rase nak meleleh air mata bila tengok mak ngan abah belek2 sijil degree aku....terharu..... sebenarnye mak ayah ni bangga ngan kita, cuma diorang xtau macam mana nak tunjuk kat kita

nak aje aku sambung master,phd...kalau xfikir nak kumpul duit kawen, aku sambung dah.....

ade rezeki, insyaAllah pas kawen sambung

1 comment:

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)