Social

Wednesday, February 19, 2014

BRIDE TO BE (Chapter 1)

Assalamualaikum...

wuhuuuu....lama xupdate entri...wahwahwah...bersawang dah belog aku ni...

tersangatla busy... pengantin wanna be....eh#

setelah bincang punya bincang, akhirnya tarikh dah ditetapkan (tapi rahsiala...mana bleh bagitau sekarang). nak dipendekkan cerita...dah nak dekat dah rupanya...OMK!! satu benda pun xprepare lagi...so disebabkan itu aku dah buat beberapa checklist... antaranya : 


  • kursus kawen
  • HIV test
  • dokumen kawen
  • kad kawen
  • baju nikah / kawen
  • tudung /  veil
  • kasut
  • doorgift / bunga telur
  • hantaran
  • makeup
  • photographer
  • pelamin
  • cincin
  • cadar
  • penginapan family
  • guestbook
  • khemah / catering


mungkin ada yang cakap, "mak aiii...banyaknya, macam melampau je..." , "ada yang xperlu pun"

so, ini jawapan aku...  

aku bukan anak vip mahupun vvip. so apa yang aku boleh buat untuk moment sekali seumur hidup aku, aku cuba cut cost..yang mana aku boleh dapat dengan harga murah, aku akan dapatkan. yang mana ada sponsor aku terima je, yang mana aku bleh DIY, aku DIY je ...  so fikir positif, yang mana aku boleh dapatkan balik modal aku beli, aku cuba dapatkan. memang dalam islam ada cakap bersederhana untuk majlis kawen...tapi kalau dah ada orang nak sponsor, aku bleh buat ape?

ok.. xnak cite pasal benda ni....kalau nak cite sampai 7hari 7malam pun xabes.

so untuk persiapan, adalah sket2 aku dah start buat. kene plak aku outstation ke sabah 2 bulan, gila xbuat awal2.... kang aku kawen pakai seluar track ngn tshirt plak...huihui

so, untuk post kali ni aku nak cite pasal tema. setelah berdozen - dozen ok aku tipu majalah pengantin aku beli




setelah berbincang, so aku amik keputusan nak guna tema pink + purple + peach + cream

nah...amik, 4 kaler sekali

to be continued...

1 comment:

  1. Salam..yeah..fiza pun b2b juga ;) checklist tu xpanjang pun..ok ja fiza baca. Hehe goodluck CikYuz ^^

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)