Social

Wednesday, July 16, 2014

Viral Gadis 'Steering Lock'

amboi...sejak2 semalam heboh diperkatan seorang gadis bersikap kurang ajar dengan seorang uncle ni..siap dengan video sekali....kemain jugak gadis steering lock tu...

aku pun ada jugakla tengok video yang tersebar luas kat youtube & facebook tu..memang kurang ajarla jugak...meroyan depan public dah satu hal..lepas tu tak hormat orang tua plak tu. kalau dia setel balai pun kes selesai, claim insurans je... yang sibuk "you pay me now 2k" tu apehal...



aku pun penah jadi jugak kes langgar ni, pihak lagi 1(laki bini) tu dok maki aku mintak duit RM300 (scratch je pun...kereta aku yang kemek). aku cakap ngan dia, jom setel balai (sebab aku tau bukan salah aku)...dia tak nak and terus cakap salah aku & ugut aku mintak duit. nasibla masa tu ada en.hubby (masa tu belum kawen lagi) dok mengaku polis padahal anak polis je pun. terus diorang pecut blah gitu je. last2 diorang tak buat report pun agaknya dah kena saman kot sebab tak buat report dalam 24jam

tapi cite utama aku bukan tu, yang aku nak cite ni.....

biasala minor accident tu...kalau tak nak kereta calar sana sini, rosak sana sini, kemek sana sini...sila simpan kereta dalam garaj je. jangan bawak keluar... (aku dulu lagila, hari pertama dapat kereta dah scratch, bulan pertama beli kereta dah kemek). kalau takut rosak sana sini, jangan beli yang mahal2...tak pun naik public transport je...tapi tu terpulangla, hak masing2...dah banyak duit, belilah bukan pakai duit aku pun

ok,lagi satu...memang salah gadis tu...tapi kenapa kita plak yang pegi sebarkan..hey, bukak aib orang tu..benda jadi memang depan public, yang kita plak pegi share kat fb, youtube..pastu orang lain plak share dari apa yang kita share....haaa...fikirkan....apa yang kita dapat selain membuka aib orang?

yang sudah tu, sudahla...dia pun dah mintak maaf...kita plak nak judge orang plak kan..?


No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)