Social

Tuesday, January 13, 2015

Travelogue : Oh Langkawi....

assalamualaikum...alohaaa...

sejak dari minggu lepas heboh pasal awek melayu kena peluk cium dengan mamat plastik surgeri dari korea tu...dan aku baru harini baca cerita yang penuhnya...nampak tak ketinggalan disitu...

adehh..macam2...senang cerita, tepuk dada, tanya iman... fikir balik, kita ni bergamakan Islam atau kepok?hidup mati ni kita pun tak tau bila....jangan set dalam otak, dah tua baru nak bertaubat. ok. tutup cerita kepok...aku nak cerita travelogue aku ke Langkawi minggu lepas.....ayuh!

alkisahnya bermula pada hari Jumaat. ops, sebelum tu nak mintak maaf sebab gambar sekeping dua je...tu pun pakai phone camera je..ni dah satu hal, kamera dslr bawak...sekali sampai sana memory card teringgal...choii sangat!

ok, sambung balik..hari jumaat haritu birthday aku sebenarnya....dan kebetulan sama tarikh dengan mak mertua aku. so, aku ngan incik somi plan nak balik rumahnya kat Langkawi. konon2 nak buat surprisela kan balik tak bagitau. ok fine.

so tiket flight pun dah dibeli, boarding jumaat malam dalam 9 lebih gitu. tapi disebabkan sambil lewa....akhirnya tertinggal flight. sampai je airport boarding gate dah closed. so, rasa macam nak menjerit rasa, rugi duit....dahla masa tu bawak duit sikit je.

malam tu, flight ke langkawi dah takde....so cari punya cari kat sales kaunter, pagi esoknya ada tiket promo ke Langkawi...RM56 sorang termasuk surchage. ok, amik tu je la...flight pukul 10.24am. so malam tu kitorang bermalamla kat airport disebabkan malas nak balik rumah.

esoknya...tengok kat schedule, flight delayed...adehhh....pukul 1 jugakla baru boarding...seteres!!!breakfast dulu kat BIBIK HERITAGE memandangkan aku memang suka masakan peranakan baba nyonya ni. terbukti tak mengecewakan!nak makan kat situ lagi!

sampai sana udah kepenatan, balik rumah makan pastu tido...dah tak jadi nak surprise2 ni....malas nak fikir dah...asalkan balik je. malam tu mak mertua aku ajak pegi pasar malam...tiba2 tekak ni rasa nak makan makanan kat pasar malam....air tebu, soya, bihun sup....semua aku beli...padahal takdela lapar sangat, tapi tekak ni rasa mengidam macam2...last2 tak abes, kongsi ngan mak mertua.pak mertua i tak makan malam gitu...so kitorang 3 beranak je la yang makan malam tu.

esok paginya, ahad..lepas breakfast kitorang keluar berjalan. cadangnya nak ke Pantai Cenang..tapi memandangkan cuaca panas, kitorang tukar plan...shopping....
first, pegi kat area kompleks Pekan Rabu....mak mertuanya ajak tengok cadar patchwork...omaiiiii....banyaknye kat situ...cantik2 belaka....so dia belikan kitorang satu set...thankiu mak...cantikkk...macam tau2 je i memang suka corak tu...taste kita sama! kalau korang nak pegi sana, nama kedai tu RAMS. kedai tu dua tingkat. tingkat 1, cekelat, pinggan mangkuk, kuali belanga..tingkat 2 plak semua yang berkenaan fabrik. aku pulak masa tu macam tak puas hati je tak beli kuali 1-2....angkat siktla...hahaha...haihhhla corelle...sabar ye...next time plak.. 


dan ini hasil tangkapan aku...yess!!dapat kuali Tefal & senduk sudip bagai!!!semakin rajinla masak lepasni. pan tu plak mak mertua kasi sebab anak dia nak makan lempeng, tapi pan takde nak buat. ok, lepasni takde excuse tak buat lempeng...adehhh!!


yang ni mak mertua jugak yang kasi...awwww....tak sabar nak pakai cadar ni!

lepastu singgah Kompleks Haji Ismail Group (ok, yang ni depan rumah), beli cekelat2 kiriman kawan2..pastu balik, makan, tido....hahahha..tak lama sangatla kat sana sebab aku rasa kali ni aku balik tak minat sangat nak makan cekelat2 ni...
update untuk harga cekelat2 yang aku beli:
  1. Pepero - RM 20.90/perbox
  2. Kitkat chunky mini - RM9.90/perpack
  3. GB Nougat - RM23.90/perpack
  4. Daim - RM16.90/perpack, kalau beli 3- RM37
  5. Toblerone 100gm - RM23.90/6pcs
  6. Kinder Bueno - RM18.90/perbox
  7. Ferrero Rocher - RM3/perpack
  8. Oat Bar - RM7.90/perpack
  9. Hersheys nugget - RM10.90/perpack, kalau beli 3- RM28
  10. Fox mints - RM5.90/pertin, beli 1 percuma 1
  11. Oreo (Blueberry/peanut butter) - RM2.70/perpack
  12. Nuttella - RM4.70/perpcs


ok...cukup...beli cekelat je dah abes ratus2...stop it!hampir2 tak cukup luggage...kalau tak, bayor lebih plak nanti..hahahah!

petang tu, bangun tido aku ajak incik somi jalan2 kat Pekan Kuah jap...sebelum balik KL malam tu. so kitorang datingla kat Dataran Lang kat jeti tu...lagipun tu yang paling dekat dengan rumah...heheheh


maaf, gambar agak blur disitu!

so malam tu, lepas maghrib terus siap2 pegi airport....pegi awal takut kena tinggal flight lagi.heh!



  
then, waktu aku menulis blog ni, aku dah ada kat KL...so siapa2 yang tempah cekelat sila ambil.kalau tak, aku habiskan...hahaha...

sekian.


 “Travel brings power and love back into your life.” ― Rumi

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)