Social

Thursday, June 19, 2014

BRIDE TO BE ( Chapter 5 )

Asalamualaikum...selamat petang..

Ya Allah, terbengkalai segala projek bride to be untuk aku share kat korang.. tak sempat dah nak mengadap belog...tup..tup..dah tiba hari kawen aku...

maapkan saya penunggu gua,,,maapkan saya penunggu gua

rasenye udah berbulan aku tak update belog kisah bride to be ni...tau2 je bila bukak ada komen2 yang bertanyakan soalan2....mintak maap yer..

ok la... harini aku summarizekan semua boleh? susah sebenarnya nak buat entri berangkai ni...kena tepati masa dan sekarang aku dah buat sesetengah reader tertunggu-tunggu ...maapkan saya penunggu gua

ada yang bertanya tentang design stamp atau cop yang pernah aku buat (sila rujuk CHAPTER 4) ok, cer tengok gambar bawah ni


ni design stamp @ cop yang telah dipersetujui

bercerita pasal kad kahwin plak...korang bleh search kat internet..banyak dah la ni yang murah2...tapi aku prefer untuk buat dua belah pihak dalam 1 kad..harga dalam RM0.39 


sori..gambar hitam putih...bayangkan je la ek kad tu kaler gold + putih

yang ni korang boleh usha2 kat kedai myonekadkahwin, kedai dia kat jalan brunei, area jalan pudu, kl...tapi kalau korang nak tempah kat kedai ni kene force diorang sket, kalau x, diorang buat sambil lewa + lewat je...

so, untuk goodies plak macam dalam chapter lepas aku ada cakap & kasi gambar... dalam beg kertas tu aku letak air mineral cawan + kuih cincin dari sabah + bunga telur .... untuk vip plak aku tambah 1 lagi... MINI LABU SAYONG diukir nama pengantin. labu sayong tu aku sediakan dalam 100biji je....harga sebijik dalam RM2...tapi kalau lagi banyak korang beli, lagi murahla....nak lagi murah, korang datang sendiri kat kampung sayong, kuala kangsar, perak aku orang perak oiii

nak dijadikan cerita, kebanyakan persediaan aku DIY je kecuali baju pengantin, kasut & catering. baju perempuan beli ,  baju lelaki tempah .... sebab harga sewa & beli lebih kurang je, baik beli...lepastu boleh sewakan kat orang lain. yang lain2, veil, tudung, bunga tangan, bunga telur termasuk goodies semua buat sendiri.

ok, next ada orang tanya pasal veil..veil pun saya jahit manik sendiri...next entri korang boleh tengok..tapi xfull la sebab terlupa nak amik gambar veil sebelum pakai...hihi

ok..korang...setakat ni je....

kesimpulannya, buat kenduri tu biarla setakat mana yang mampu...ukur baju pada badan sendiri

sila ucap selamat pengantin baru pada saya....hahaha....gurau aje....

jumpa lagi

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)