Social

Friday, June 20, 2014

Selamat Dah Jadi Isteri Orang


Hellloo...selamat pagi.....saya dah jadi isteri orang...weeewittt!!!

hey!jangan ingat berumah tangga ni seronok je...tanggungjawab selepas berkahwin tu penting! yang lelaki, pastikan didik isteri dengan sebaik mungkin...yang perempuan, dengar cakap suami tau!

ok..ok..yang tu semua korang kena belajar sendiri...ni aku nak kasi analisis sket untuk majlis kawen2 aku. so, kot2 la bleh jadi panduan untuk korang yang nak melangsungkan majlis...xbanyak pun...sikitla....tapi awal2 la aku nak cakap...majlis aku ni xla grand gila2 panda...simple je, xde dewan, xde geng kompang, xde dejay, xde flower girl bagai..... yang penting meriah dengan tetamu yang datang


ok....the analysis starts here....

majlis akad nikah 


baju : kain beli kat jakel (yang murah) pastu tempah kat tailor...tudung beli kat mydin usj (RM10 je)
veil : aku jahit & bead sendiri....sorry, tak amik plak gambar detail
gelang : sponsor
bunga tangan : buat sendiri
baju pengantin lelaki : beli kain, tempah kat tailor



majlis resepsi pengantin perempuan plak


pelamin : sponsor
baju pengantin perempuan : beli yang dah siap kat butik (nasib baik saiz ngam2)
tudung : sendiri
veil : beli yg dah siap
baju pengantin lelaki : beli kain, tempah kat tailor
set tanjak : beli (RM70)
bunga tangan : buat sendiri
bunga pahar kiri kanan pelamin (yang kaler pink peach tu) : buat sendiri
kasut : beli

Photographer : kumpul duit sendiri
credited to : Thara Photog


majlis resepsi pengantin lelaki plak


baju pengantin perempuan : beli yang dah siap kat butik (nasib baik saiz ngam2)
tudung : sendiri
veil : sama masa resepsi rumah pengantin perempuan
baju pengantin lelaki : beli kain, tempah kat tailor
set tanjak : sepupu pengantin lelaki yang sponsor
bunga tangan : buat sendiri
bunga pahar : buat sendiri
kasut : sama masa resepsi rumah pengantin perempuan


*makeup semua disponsor oleh akak aku (dah dia MUA, rugila suruh orang lain)


my family...... abah gua memang susah betul nak bergambar...memang xde dalam gambar

ok..kalau korang nak tau kat mana aku beli semua2 ni, korang boleh contact aku, takpun kasi email, nanti aku cite.... kalau nak tempah dari aku pun boleh....dijamin murah ;)

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)