Social

Wednesday, October 1, 2014

White Water Rafting & Caving @ Gopeng, Perak : PART 2

... sambungan dari PART 1

ok...lepas water rafting tamat, kitorang dihantar semula ke base (Gua Tempurung). lunch time!!!maap, aku makan 2 pinggan, lapar punya pasal.... rehat-rehat kejap, solat dulu then lepas tu terus ke next activity.....





Pic : lepak-lepak..makan, solat dulu sebelum next activity


CAVING

untuk caving ni Gua Tempurung ni dia ada beberapa level...so level yang kitorang amik tu level 3 which ada dry caving & wet caving, perjalanan dia pun jauh sikitla....dalam 2-3jam gitu. ouhhh, kaciwa jugak sebab gambar banyak tak jadi...kabur...gegar...ouchhhh!!!

so caving ni biasa je la...macam caving kat gua-gua lain kat Malaysia ni...cabaran?hmm....aku rasa mencabar time kena merangkak komando dalam air...bayangkan nak menonggeng pun tak lepas..hahaha...rendah gila.

lutut jangan cakapla, naik luka-luka, lebam lutut aku dok bergesel dengan pasir. nasib baik en.somi ada tolong letakkan ubat..ouchh :P

huh, jauh jugak perjalanannye....dah lama tak hiking, bila naik turun tangga terasala sangat lenguhnya kaki ni. dahla baru lepas rafting, so penat tu jadi berganda-ganda...kugagahkan jua



Pic : konon-konon masing-masing pun menghayati keindahan gua la..dok pandang-pandang atas....propa je!coii!




Pic: antara gambar yang sempat disnap



Pic : asal ada gambar aku je gegar...nak cakap aku snap tak gegar...kahkahkah..practice make perfect!

Pic : yang ni kira last checkpoint sebelum keluar dari gua...baru lepas merangkak komando bagai..berenti main air jap

Pic : dulu zaman belajar tak sempat nak bergambar berdua dalam gua



owhh..best gila dalam gua...sejuk je...boleh tak nak jadikan gua sebagai rumah???deep~


"Look deep into nature, you will understand everything better"


next activity : to be continue on PART 3

1 comment:

  1. Pergh pergh untung la.... boleh g makan2 lg kat kl. Bestnyee.

    Yg benar ,
    Mommy qaisara. Saje guna anon.hehe

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)